Sunday, October 24, 2010

Sah Jawatan

Rupanya bukan senang nak sah jawatan.. dahlah nak dapat jawatan tetap dalam perkhidmatan awam pun susah.. bila dah dapat ni pelbagai kursus sana sini WAJIB attend untuk pengesahan jawatan...

*
*
*

Aku dah attend kursus induksi UMUM selama 2 minggu before bulan puasa aritu..then awal bulan depan namaku dah naik untuk pergi kursus induksi KHUSUS plak 3 hari..sib baik kat sini aje..dengar ceramah kat hotel..selasa laa skit..gi balik hari macam gi ofis..yerlaa tempat tu tak jauh dari tempat keje..lebih kurang 5 minutes driving jer..

Then akhir bulan depan namaku dah naik untuk kursus KENEGARAAN a.k.a BTN okey di hutan selama 5 hari tuhhhh...dah la time tu musim hujan kat sini..surat baru sampai petang tadi di meja aku...keperluan yg kena bawa masa BTN nanti antaranya baju kurung putih n kain gelap,kasut itam n etc...ermmm...macam dak2 skolah yer... huhu....aku dah tgk gamba2 kawan2 yg gi BTN kat facebook..diorng seme pakai baju kurung putih n kain itam...teringat aku masa zaman orentasi kat UTM masa tahun 2004 dulu..time aku slim gler lagi.. hak..hak..tapi baju2 tuh aku dah sedekah kat sedara mara...


so, kenalaa aku cari baju baru untuk nak pakai nanti..tapi berbaloi ke just nak pakai 5 hari jer??tengoklah.. nanti aku godek sana sini almari adik2ku..huhu
oh yer, 1 lagi yang paling aku bersyukur adalah gred J41 tak perlu ambil exam untuk sah jawatan... fuhhhh, lega sangat hatiku ini...tapi penolong pegawai J29 kena amik exam...ermmm..nasib koranglah yerp..jangan nak jeles..rezeki masing2.....

2 comments:

Nadhyra Sidek said...

congrates bebeh .. slmt ber BTN ye ;)

*Nknadya MNA* said...

tq mummy bunny..hope i'll doing well :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...