Wednesday, February 23, 2011

Brooch tahan lama

Korang tau ke brooch tu aper?? bagi sesapi yg tak familiar, brooch tu dlm kate lain adalah kerongsang..Byk yg dijual semua cantik2 kat kedai.tak kesahlah brooch yg kita beli tu murah tapi asalkan cantik kan. Macam mana nak jaga brooch ni supaya tahan lama? Tips ini adik aku yg bgtau..dulu aku dah penah dengar tapi tak praktikkan pun.. brooch tercabut batu, trus buang.tak pun amik dari batu yg dh terjatuh pastu lekatkan pakai gam uhu.. tapi tak berkilat laaa. So, kebetulan aku tgh free smalam, aku guna nail polish lebihan yg adik aku sapu kat brooch dia.

 harga sebotol tak pasti.tapi tak sampai rm5 pon..

sapu kat brooch

sapu lagi kat semua brooch yg ada

 upucara keringkan brooch yg telah disapu dgn nail polish


hasilnya brooch tu aku lebih nampak berkilat dan tahan lama.. batu permata pun tahan dan tak mudah terjatuh.. selamat mencuba yer :)

2 comments:

Nadhyra Sidek said...

yeay! aku pun dah try benda ni, mmg batu tak jatuh .. hehe ... ati gumbira sbb brooch xde aa lobang sana sini lg hehe =D

*Nknadya MNA* said...

sayang harta benda..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...