Sunday, March 13, 2011

Berita Harian Minta Maaf - Isu Karikatur Tsunami di Jepun


Haishhhhh..macam-macam.  Pengeluaran karikatur di atas di dalam Berita Harian hari ini telah menyebabkan “rage”, kemarahan dan kebengangan yang amat sangat di kalangan pengguna internet. Inilah kuasa Internet. Cepat je tersebar cerita dan info. Tak pasal-pasal buruk nama Malaysia dek kerana lawak yang tak berapa nak menjadi ni. Berita tentang karikatur ini telah masuk ke laman web CNN dengan tajuk "Malaysian newspaper pokes fun at recent tsunami disasters".

Teruk Berita Harian dikecam kerana tidak sensitif dan cuba membuat lawak dengan musibah Tsunami Jepun. Tahniah kepada pengguna-pengguna Internet yang prihatin dan sensitif dengan isu ini.

Berita Harian telah pun mengeluarkan permohonan minta maaf di atas karikatur ini di laman webnya. Semoga di masa hadapan Berita Harian akan lebih prihatin di masa akan datang. 

Tak kiralah sesiapa pun kan. Walaupun kita ni hidup dalam era globalisasi, tak semestinya kita boleh post, cakap, taip apa sahaja yang kita suka tanpa mengira sensitiviti orang lain. Renung-renungkan.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...